4 din 10 internauti sunt membri ai unei retele sociale

Aparitiile Mercury Research in presa din Romania
Avatar utilizator
admin_exprim
Site Admin
Mesaje: 654
Membru din: Mar Ian 26, 2010 4:57 pm
Sex: Male
Localitate: Bucuresti
Contact:

4 din 10 internauti sunt membri ai unei retele sociale

Mesajde admin_exprim » Lun Mar 01, 2010 4:58 pm

Studiu Mercury Research: 4 din 10 internauti sunt membri ai unei retele sociale
Hi5 se afla in topul comunitatilor din Romania


44% dintre internautii din urban declara ca sunt membri ai unei retele sociale, in top aflandu-se Hi5, conform studiului online realizat de Mercury Research in noiembrie 2009 pe un esantion de 301 de internauti din mediul urban cu varsta intre 18 si 64 de ani. Tinerii internauti cu varste intre 18 si 24 de ani sunt cei mai activi, 80% dintre acestia fac parte din cel putin o comunitate sociala.


Top retele sociale
Hi5 se afla in fruntea retelelor, mai mult de o treime (36%) dintre utilizatorii de Internet au cont in aceasta comunitate. Urmeaza Facebook cu 16% si la distanta Flixter (6%), LinkedIn (2%) si Twitter (2%).

Tinerii domina retelele sociale
In prezent, retelele sociale reprezinta in principal un fenomen al tinerilor, acestia fiind mult mai interesati decat persoanele mai in varsta sa faca parte dintr-o astfel de comunitate.

Tinerii internauti intre 18 si 24 de ani sunt cei mai activi, atat ca apartenenta la retele sociale cat si ca frecventa de accesare a conturilor personale. Doar 20% dintre tinerii intre 18 si 24 de ani nu au cont in cel putin una dintre retelele sociale, la polul opus aflandu-se persoanele peste 45 de ani, 80% dintre acestea nu apartin nici unei comunitati.

HI5 si Facebook
Membrii Hi5 au o deschidere mai mare catre noi prieteni sau grupuri, numarul mediu de prieteni in retea fiind de peste 140, iar 17% apartin unui grup din aceasta retea. Numarul mediu de conexiuni pentru Facebook este de peste 4 ori mai mic, si doar 9% sunt membrii unui grup in cadrul Facebook.

Ca frecventa de accesare, peste jumatate dintre membrii HI5 si Facebook isi acceseaza contul personal de cel putin o data pe saptamana, din nou tinerii fiind cei mai prezenti. Spre exemplu, 70% dintre membrii HI5 cu varsta intre 18 si 24 de ani se conecteaza de cel putin 1 data pe saptamana, spre deosebire de o treime dintre persoanele intre 25 si 34 de ani care se conecteaza cu aceeasi frecventa.

O situatie asemanatoare se intalneste si la Facebook, unde 74% dintre tinerii intre 18 si 24 de ani isi acceseaza contul de cel putin o data pe saptamana, spre deosebire de 45% intre 25 si 34 de ani.

Femeile sunt mai active pe Facebook

22% dintre Internaute sunt prezente pe Facebook, procent mai ridicat decat cel al barbatilor Internauti unde doar 10% au cont in aceasta retea.

In medie, 2 retele sociale

Apartenenta la o retea sau alta nu este exclusiva si, in general, persoanele active in comunitatile sociale au cont in mai multe retele, media fiind de 2 comunitati.

Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania. Cu o experienta de 17 ani pe piata din Romania, compania ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.

Nota: Nici o parte a acestui material nu poate fi reprodusa fara acordul scris din partea firmei Mercury Research.
Fişiere ataşate
mercuryresearch_RGB  1.jpg
Parerea Dvs. conteaza!

Înapoi la “Mercury Research in presa”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator