Autoportretul romanilor: Constiinta nationala si harnicia impotriva traiului greu
6 mai 2009, Bucuresti - Ce parere au romanii despre ei insisi? Muncitori, cinstiti, inteligenti sau poate mai degraba certati cu legea, impovarati de traiul greu si orgoliosi? Mai este ospitalitatea atat de des amintita altadata si despre care se invata la scoala pe vremea comunismului un atribut cu care se identifica romanii? Studiul CATIbus realizat in luna februarie de Mercury Research pe un esantion de 680 de persoane din mediul urban cu varsta peste 18 ani realizeaza profilul romanului asa cum este vazut chiar de romani. Traiul greu, constiinta nationala si harnicia sunt primele trasaturi pe care romanii le-au mentionat.
Rezultatele studiului CATIbus arata ca romanii sunt inclinati sa faca mai degraba aprecieri negative la adresa lor, aproape jumatate (46%) dintre romanii cu varsta peste 18 ani din mediul urban, gandindu-se la asocieri sau insusiri mai putin laudative. Totusi, o treime (33%) au facut aprecieri pozitive, iar harnicia, optimismul si inteligenta sunt printre primele valori mentionate.
Dupa spusele conationalilor nostri, profilul romanului arata astfel: este impovarat de viata grea si lupta pentru supravietuire, dar este muncitor, harnic si cinstit, are constiinta nationala si este patriot, are un suflet mare, este inteligent si se identifica cu traditiile si istoria nationala dar, pe de alta parte, e si cam certat cu legea.
Traiul greu se afla pe primul loc in aprecieri si a fost mentionat de doi din zece romani din mediul urban. Pe pozitia a doua se afla constiinta nationala prezenta la 12% dintre romani: au fost amintite valori precum patriotism, confrati, unire, nationalism, limba romana. Romanul este si gospodar, harnic, mestesugar si priceput, aceste insusiri fiind indicate de 11% dintre romanii din mediul urban cu varsta peste 18 ani.
Printre trasaturile cu care se identifica romanii se afla si cinstea, corectitudinea sau modestia (8%), aceste trasaturi fiind mai degraba mentionate de persoanele mai in varsta. In acelasi timp, sunt si certati cu legea, 8% asociind romanii cu hotia, criminalitatea, violuri sau atacuri. De retinut ca barbatii sunt intr-o masura mai mare de acord cu aceste trasaturi negative, 12% fata de doar 4% dintre femei.
Are romanul un suflet mare? 7% cred ca da, spunand ca romanii sunt sufletisti, iertatori, buni, calzi, darnici, ingaduitori sau toleranti.
Inteligenta se afla si ea intre primele 10 atribute, cu 6% dintre optiunile romanilor, in special pentru tinerii intre 18 –24 de ani, acestia facand detasat diferenta cu 11%.
Nu lipsesc nici reperele de identitate nationala, mentionate de 6% dintre romanii de la orase, printre acestea numarandu-se traditiile, patrimoniul sau istoria nationala. Au fost amintite nume de conducatori precum Stefan cel Mare, Mihai Viteazul sau Burebista, sau repere geografice cum ar fi Varful Omu, Bucovina. De asemenea, romanii se identifica cu originile (Dacia, dac, latin) sau cu specialitatile gastronomice precum micii, sarmalele si tuica.
Ospitalitatea, care este considerata de multi ca fiind principala caracteristica pentru atragerea turistilor in Romania, este mentionata de 3% dintre romanii din mediul urban.
Cum sunt insa perceputi romanii de catre locuitorii tarilor care au beneficiat in ultimii ani de un aport important de emigranti romani, cum este Spania?
Un studiu realizat de Mercury Research in 2008 pentru Agentia pentru Strategii Guvernamentale arata ca primele lucruri cu care spaniolii asociaza Romania in mod spontan sunt saracia si mizeria (21%). Urmeaza delincventa (9%), romii (5%) si faptul ca Romania este o tara cu dificultati economice, fara locuri de munca (5%). 4% dintre spanioli asociaza Romania cu Dracula, Transilvania si vampiri.
Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania. Cu o experienta de 17 ani pe piata din Romania, compania ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.
Autoportretul romanilor: Constiinta nationala si harnicia..
- admin_exprim
- Site Admin
- Mesaje: 654
- Membru din: Mar Ian 26, 2010 4:57 pm
- Sex: Male
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Dana
- Spre iluminare (nivel mediu)
- Mesaje: 541
- Membru din: Joi Aug 18, 2011 7:02 am
- Sex: Female
- Localitate: Petrila
Re: Autoportretul romanilor: Constiinta nationala si harnicia..
Are romanul un suflet mare? 7% cred ca da, spunand ca romanii sunt sufletisti, iertatori, buni, calzi, darnici, ingaduitori sau toleranti.
Inteligenta se afla si ea intre primele 10 atribute, cu 6% dintre optiunile romanilor, in special pentru tinerii intre 18 –24 de ani, acestia facand detasat diferenta cu 11%.
Nu lipsesc nici reperele de identitate nationala, mentionate de 6% dintre romanii de la orase, printre acestea numarandu-se traditiile, patrimoniul sau istoria nationala. Au fost amintite nume de conducatori precum Stefan cel Mare, Mihai Viteazul sau Burebista, sau repere geografice cum ar fi Varful Omu, Bucovina. De asemenea, romanii se identifica cu originile (Dacia, dac, latin) sau cu specialitatile gastronomice precum micii, sarmalele si tuica.
Ospitalitatea, care este considerata de multi ca fiind principala caracteristica pentru atragerea turistilor in Romania, este mentionata de 3% dintre romanii din mediul urban.
Cum sunt insa perceputi romanii de catre locuitorii tarilor care au beneficiat in ultimii ani de un aport important de ,Italia,Spania si multe altele
Inteligenta se afla si ea intre primele 10 atribute, cu 6% dintre optiunile romanilor, in special pentru tinerii intre 18 –24 de ani, acestia facand detasat diferenta cu 11%.
Nu lipsesc nici reperele de identitate nationala, mentionate de 6% dintre romanii de la orase, printre acestea numarandu-se traditiile, patrimoniul sau istoria nationala. Au fost amintite nume de conducatori precum Stefan cel Mare, Mihai Viteazul sau Burebista, sau repere geografice cum ar fi Varful Omu, Bucovina. De asemenea, romanii se identifica cu originile (Dacia, dac, latin) sau cu specialitatile gastronomice precum micii, sarmalele si tuica.
Ospitalitatea, care este considerata de multi ca fiind principala caracteristica pentru atragerea turistilor in Romania, este mentionata de 3% dintre romanii din mediul urban.
Cum sunt insa perceputi romanii de catre locuitorii tarilor care au beneficiat in ultimii ani de un aport important de ,Italia,Spania si multe altele
Re: Autoportretul romanilor: Constiinta nationala si harnicia..
chiar ar fi interesant de aflat cum sunt perceputi romanii de catre cei care au iesit din tara sau au lucrat in afara tarii pentru ca este o mare diferenta intre aceste categorii
personal am observat ca cei plecati de mult timp din tara vad mai multe calitati la cei de acasa decat vedeau in momentul plecarii din tara
personal am observat ca cei plecati de mult timp din tara vad mai multe calitati la cei de acasa decat vedeau in momentul plecarii din tara
Re: Autoportretul romanilor: Constiinta nationala si harnicia..
romanii sunt harnici si onesti, sunt sufletisti dar au in ADN-ul lor grija, spaima zilei de maine...asta face ca ei sa fie usor de manipulat...
Înapoi la “Mercury Research in presa”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator