Email-ul si chat-ul utilizate de 9 din 10 dintre tinerii cu varste intre 18-24 ani din mediul urban
7 Aprilie 2009 – 62% dintre romanii de la oras utilizeaza Internetul, conform studiului CATIbus realizat de Mercury Research in februarie 2009 pe un esantion de 680 de persoane din mediul urban cu varsta peste 18 ani. De asemenea, studiul arata ca email-ul, chat-ul/ messengerul se afla in topul activitatilor pentru care este folosit Internetul. Tinerii cu varste intre 18 –24 de ani sunt cei mai activi cand vine vorba de Internet, iar comunicarea in scop personal este principala activitate, 92% declarand ca aleg online-ul in acest scop. La polul opus se afla persoanele peste 55 de ani, unde un procent ridicat nu foloseste deloc mediul online.
Topul activitatilor pentru care este folosit Internetul
Comunicarea personala (email, chat/ messenger) se afla pe locul I in topul activitatilor pentru care romanii din mediul urban acceseaza Internetul, mai mult de jumatate dintre oraseni (52%) folosind mediul online in acest scop. Urmeaza navigarea pe world wide web, reprezentata de 35 %, iar pe locul al treilea, cu 31%, se afla descarcarea de muzica, filme, jocuri.Tranzactiile financiare ocupa locul sase in clasament, cu un procent de 11%. Doar 4% folosesc Internetul pentru informarea in interes profesional , iar 1% pentru a cauta informatii medicale.
Tinerii intre 18-24 de ani, fruntasi la utilizarea Internetului
Crina Lungu, Manager Divizia IT&C, Mercury Research: “Doar 8% dintre tinerii romani cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani din mediul urban nu utilizeaza Internetul. De la chat, distractie, simpla navigare, pana la cumparaturi online sau tranzactii financiare, nimic nu le scapa, tinerii sunt campionii utilizarii Internetului. In acelasi timp, clasamentul activitatilor pentru care tinerii utilizeaza Internetul arata diferit fata de media la nivelul populatiei din mediul urban.“
Dupa nevoia de a fi in contact cu ceilalti, downloading-ul este al doilea motiv pentru care tinerii se afla pe Internet, aproape trei sferturi (74%) declarand ca aleg online-ul pentru a descarca diverse lucruri cum ar fi muzica, filme, jocuri. Acest mediu inseamna pentru tineri si distractie, un procent de 67% se conecteaza la Internet pentru a se distra.
Studiul CATIbus realizat de Mercury Research mai arata ca tinerilor (18-24) le place sa navigheze pe world wide web, 61% se conecteaza la Internet pentru acest motiv. La cumparaturile on-line, din nou tinerii se afla in frunte: 30% folosesc Internetul in acest scop, procent mai mare decat media de 14% din mediul urban. Doi din zece tineri cu varsta pana in 24 de ani au declarat ca folosesc Internetul pentru a face tranzactii financiare.
La polul opus se afla persoanele peste 55 de ani, unde aproape doua treimi nu folosesc Internetul , e-mail-ul sau chat-ul sunt folosite doar de un sfert dintre acestia, distractia online este aleasa doar de 13%, iar tranzactiile financiare de doar 3%.
Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania. Cu o experienta de 17 ani pe piata din Romania, compania ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.
Email-ul si chat-ul utilizate de 9 din 10 dintre tineri
- admin_exprim
- Site Admin
- Mesaje: 654
- Membru din: Mar Ian 26, 2010 4:57 pm
- Sex: Male
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Dana
- Spre iluminare (nivel mediu)
- Mesaje: 541
- Membru din: Joi Aug 18, 2011 7:02 am
- Sex: Female
- Localitate: Petrila
Re: Email-ul si chat-ul utilizate de 9 din 10 dintre tineri
Comunicarea personala (email, chat/ messenger) se afla pe locul I in topul activitatilor pentru care romanii din mediul urban acceseaza Internetul, mai mult de jumatate dintre oraseni (52%) folosind mediul online in acest scop. Urmeaza navigarea pe world wide web, reprezentata de 35 %, iar pe locul al treilea, cu 31%, se afla descarcarea de muzica, filme, jocuri.Tranzactiile financiare ocupa locul sase in clasament, cu un procent de 11%. Doar 4% folosesc Internetul pentru informarea in interes profesional , iar 1% pentru a cauta informatii medicale.
PENTRUCA IN MARE PARTE CU ACEASTA TEHNOLOGIE ESTE MAI SIMPLU SA ACESEZI EMAIL-UL SI SA COMUNICI CU CEI DIN JUR
PENTRUCA IN MARE PARTE CU ACEASTA TEHNOLOGIE ESTE MAI SIMPLU SA ACESEZI EMAIL-UL SI SA COMUNICI CU CEI DIN JUR
Re: Email-ul si chat-ul utilizate de 9 din 10 dintre tineri
internetul face parte definitiv din viata noastra, suntem conectati ca sa fim informati
Re: Email-ul si chat-ul utilizate de 9 din 10 dintre tineri
suntem conectati si ca sa fim in aproape permanenta legatura cu ceilalti.
uneori am senzatia ca traim vieti paralele, sau vieti in oglinda pentru ca evenimentele din real life au ajuns aproape obligatoriu sa fie reflectate in aceasta virtual life...
uneori am senzatia ca traim vieti paralele, sau vieti in oglinda pentru ca evenimentele din real life au ajuns aproape obligatoriu sa fie reflectate in aceasta virtual life...
Înapoi la “Mercury Research in presa”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator