Regandirea bugetului: in atentia romanilor

Aparitiile Mercury Research in presa din Romania
Avatar utilizator
admin_exprim
Site Admin
Mesaje: 654
Membru din: Mar Ian 26, 2010 4:57 pm
Sex: Male
Localitate: Bucuresti
Contact:

Regandirea bugetului: in atentia romanilor

Mesajde admin_exprim » Lun Mar 01, 2010 4:42 pm

Regandirea bugetului: in atentia romanilor


In contextul economic actual, apar multe intrebari legate de cum sau daca se va modifica structura bugetului personal sau familial. Vor renunta romanii la micile placeri cum ar fi iesirile in oras sau vacantele sau vor taia de la mancare sau utilitati? Vor fi regandite cheltuielile? Cat de mult sunt dispusi romanii sa reduca un compartiment al portofelului in favoarea altuia? Sunt toti romanii nevoiti sa ajusteze cheltuielile sau este vorba doar de anumite categorii?

Un lucru este cert: criza financiara restabileste prioritatile in materie de stil de viata, comportament de consum, atitudine fata de branduri sau servicii. Deja s-au produs miscari, unele previzibile, altele neasteptate, iar la nivel de intentii, se observa ca romanii se gandesc la alternative.

In prezent, orodusele alimentare, cheltuielile legate de casa si ingrijirea personala reprezinta doua treimi din bugetul lunar intr-o gospodarie din Romania. Cea mai mare parte din totalul veniturilor lunare, mai mult de o treime este destinata produselor alimentare.

Modul in care romanii isi aloca cheltuielile lunare, structura bugetului, prioritatile si posibilitatile difera in functie de veniturile familiale, de functiile pe care care le ocupa, de varsta sau de mediul de provenienta.

Pentru romanii care se afla in varful piramidei profesionale, manageri sau persoane cu functii de conducere, mancarea se afla de asemenea pe primul loc din cheltuieli nefiind insa neglijate optiunile de relaxare cum ar fi vacantele . La polul opus se alfa familiile de muncitori necalificati, care cheltuie aproape jumatate din buget pe mancare si doar o parte foarte mica este alocata vacantelor, sub 1% din venit.
Pentru persoanele cu varste peste 50 de ani, cheltuielile legate de casa, intretinere si utilitati, reprezinta aproape un sfert din venit, mai mult decat media din totalul populatiei.

In mediul rural, mancarea si cheltuielile curente sunt cele care acopera mare parte din venitul familial, iesirile in oras si vacantele au o mai mica pondere in buget comparativ cu persoanele care traiesc la oras.

Comparand rezultatele studiilor din luna martie cu cele de dinainte de noiembrie 2008, o concluzie se desprinde: cheltuielile alimentare au aceeasi pondere in bugetul pe gospodarie. La prima privire pare ca nimic nu s-a schimbat, totusi modificari la nivel de comportament de cumparare exista: o parte din romani s-a orientat catre marci mai ieftine decat cele cumparate pana acum, o alta parte a redus cantitatea, altii au revizuit atat cantitatea, micsorand-o, dar s-a orientat in acelasi timp si catre marci mai ieftine, dar exista si persoane care nu au facut nicio schimbare in comportamentul de cumparare. Mancare – sa reduca?
Ce se intampla mai departe? Care sunt planurile bugetare ale romanilor in cazul in care situatia economica se va inrautati?


Intentii - De unde se va taia?

Conform studiului Financial CrisisMeter care urmareste evolutia bugetului familial pe perioada crizei si semnaleaza modificarile care intervin, regandirea bugetului este in atentia majoritatii romanilor, daca situatia economica se va inrautati. In intentiile romanilor, primele pe lista reducerilor sunt mancarea, produsele de ingrijire personala, hainele, incaltamintea si cheltuielile legate de casa.

Daca perioada urmatoare se va dovedi nefavorabila, romanii au declarat atat la sfarisitul lui 2008 cat si in primele luni ale lui 2009 ca primul compartiment al portofelului pe care intentioneaza sa-l modifice este cel destinat mancarii, un sfert dintre romani afirmand ca intentioneaza sa faca reduceri la acest nivel.

Intrucat contextul economic actual nu ofera retete standard sau anticipari clare referitoare la efectele ce vor fi resimtite, pe masura ce lucrurile evolueaza si au loc schimbari, intentiile romanilor se modifica in consecinta. Studiul Financial CrisisMeter urmareste cum planurile romanilor au evoluat in ultimele luni si care sunt categoriile la care s-au produs miscari la nivel de intentie de reducere.

Concluzia studiului este ca planurile romanilor s-au mai schimbat in decurs de 2 luni, daca la sfarsitul anului trecut, reducerea la mancarese afla pe lista mai multor persoane decat anul acesta, in 2009, balanta s-a inclinat in defavoarea altor categorii ca potentiale surse de economisire. Cheltuielile care pareau cel mai probabil ca vor putea fi reduse, s-au dovedit mai dificil de pus in practica si au fost reconsiderate, romanii reorientandu-se mai degraba catre alte categorii.

Astfel, in martie 2009, mancarea se alfa in continuare in topul listei de cheltuieli de unde intentioneaza sa economiseasca, procentul scazand totusi de la 31% la sfarsitul lui 2008 la 25% la inceputul lui 2009.

La produsele de ingrijire personala, haine si incaltaminte s-a intamplat un proces interesant: la sfarsitul anului trecut numarul celor care intentionau sa taie din bugetul pentru aceste cheltuieli era mai mare decat in ianuarie 2009, parand ca aceasta zona va fi suferi mai putin. Totusi in luna martie 2009, numarul celor care considera ca vor reduce aceste cheltuieli se mareste din nou. Probabil, romanii si-au dat seama ca este o zona de unde este mai realist sa poata face reduceri.

Atentia s-a indreptat mai degraba catre vacante, iesirile in oras, cheltuielile legate de casa sau comunicatii.
Iesirile in oras (cafenele, cluburi, restaurante) se afla intre primele 3 din care romanii au declarat ca vor taia daca va fi cazul, in crestere fata de anul trecut – 19% comparativ cu 13%. Procentul este mai ridicat in mediul urban, unde optiunile de a petrece timpul in oras sunt mai mari (25% vs. 11% in rural). Interesant este ca persoanele cu putere de cumparare ridicata, antreprenori sau manageri se gandesc sa reduca iesirile in oras intr-o proportie mai mare in 2009 fata de 2008 (27% fata de 15%).
Fişiere ataşate
mercuryresearch_RGB  1.jpg
Parerea Dvs. conteaza!

Avatar utilizator
Dana
Spre iluminare (nivel mediu)
Mesaje: 541
Membru din: Joi Aug 18, 2011 7:02 am
Sex: Female
Localitate: Petrila

Re: Regandirea bugetului: in atentia romanilor

Mesajde Dana » Vin Aug 26, 2011 7:59 am

La produsele de ingrijire personala, haine si incaltaminte s-a intamplat un proces interesant: la sfarsitul anului trecut numarul celor care intentionau sa taie din bugetul pentru aceste cheltuieli era mai mare decat in ianuarie 2009, parand ca aceasta zona va fi suferi mai putin. Totusi in luna martie 2009, numarul celor care considera ca vor reduce aceste cheltuieli se mareste din nou. Probabil, romanii si-au dat seama ca este o zona de unde este mai realist sa poata face reduceri.
Conform studiului Financial CrisisMeter care urmareste evolutia bugetului familial pe perioada crizei si semnaleaza modificarile care intervin, regandirea bugetului este in atentia majoritatii romanilor, daca situatia economica se va inrautati. In intentiile romanilor, primele pe lista reducerilor sunt mancarea, produsele de ingrijire personala, hainele, incaltamintea si cheltuielile legate de casa.

Daca perioada urmatoare se va dovedi nefavorabila, romanii au declarat atat la sfarisitul lui 2008 cat si in primele luni ale lui 2009 ca primul compartiment al portofelului pe care intentioneaza sa-l modifice este cel destinat mancarii, un sfert dintre romani afirmand ca intentioneaza sa faca reduceri la acest nivel.

Avatar utilizator
admin_exprim
Site Admin
Mesaje: 654
Membru din: Mar Ian 26, 2010 4:57 pm
Sex: Male
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Regandirea bugetului: in atentia romanilor

Mesajde admin_exprim » Lun Aug 29, 2011 11:28 am

Foarte interesante informatii, multumim!
Parerea Dvs. conteaza!

Avatar utilizator
Berta
Initiat
Mesaje: 54
Membru din: Vin Ian 20, 2017 3:31 pm
Sex: Female

Re: Regandirea bugetului: in atentia romanilor

Mesajde Berta » Vin Ian 27, 2017 4:32 pm

bugetul, mare stres!
romanul nu va taia niciodata din bugetul aferent hranei


Înapoi la “Mercury Research in presa”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori